Поради та практичні дії, щодо адаптації учнів 5-х класів
на уроках історії
У межах навчального предмета
«Історія України» в 5 класах загальноосвітніх навчальних закладах України
з 2013/14 н. р.вивчатимуть
курс Вступ до історії. Цей курс є пропедевтичний, що й
визначає його місце в системі шкільних історичних курсів та поміж інших
навчальних дисциплін, а також початковість, елементарність його змістової
частини й тих вимог, які висуваються до загальноосвітньої підготовки учнів.
Мета, завдання й зміст курсу ґрунтуються на засадах, сформульованих у
Державному стандарті базової та повної середньої освіти (освітня галузь
«Суспільствознавство»), а саме: «Метою навчання історії в загальноосвітній
школі є формування в учнів ідентичності та почуття власної гідності у
результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь,
розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу».
П’ятикласники
уперше ознайомлюються з навчальним предметом «Історія», тому головними завданнями курсу
є:
- формування уявлень
і початкових знань учнів про історію як галузь людських знань, як науку, що має
свій предмет вивчення і свої методи дослідження;
- розвиток у школярів
інтересу до предмета та мотивації до його вивчення.
Крім того, курс
передбачає розв’язання низки загальнодидактичних завдань із розвитку
пізнавальних можливостей та особистісних якостей учнів.
Зміст пропедевтичного
курсу передбачає, що після його вивчення учні будуть:
- знати і
розуміти, що таке історія, як відбувається відлік часу в історії, як
історики довідуються про минуле,
- застосовувати набуті
знання та вміння для того, щоб визначати тривалість і послідовність
історичних подій, співвідносити рік із століттям, розрізняти умовні позначки і
знаходити місця
історичних подій на карті,
- знаходити у
підручнику та адаптованому тексті документа відповіді на запитання і складати
розповідь про подію або постать за запропонованим учителем алгоритмом,
- зіставляти окремі
події з історії родини з історією рідного краю та України, виявляти
ставлення до історії,окремих подій та вчинків історичних
діячів, оцінювати роль громадян, музеїв та історичної науки у збереженні
минулого.
Бажаю успіхів у роботі!
Комментариев нет:
Отправить комментарий